سونی حالا دومین شرکت بزرگ ژاپن از نظر ارزش بازار است

Picture of سردبیر

سردبیر

8 ماه پیش

سونی که در سال ۱۹۴۶ با نام Tokyo Tsushin Kogyo تأسیس شد، مسیری طولانی را طی کرده و به یکی از غول‌های فناوری جهان تبدیل شده است. حتی سرمایه‌گذاری‌های پرهزینه در بازی‌های سرویس‌محور نیز نتوانسته رشد این شرکت را متوقف کند؛ پلی‌استیشن همچنان به موفقیت‌های خود ادامه می‌دهد.

از یک فروشگاه کوچک تا غول فناوری

این شرکت که کار خود را با هشت کارمند به‌عنوان بخشی از بازسازی اقتصادی ژاپن پس از جنگ جهانی دوم آغاز کرد، اکنون به لطف واحد پلی‌استیشن، پردرآمدترین بخش شرکت، به دومین شرکت بزرگ ژاپن از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

ارزش بازار سونی در حال حاضر به ۱۴۹.۳۲ میلیارد دلار رسیده و از خودروساز بزرگ میتسوبیشی (با ۱۴۶.۴۶ میلیارد دلار) عبور کرده است. البته هنوز فاصله زیادی با بزرگ‌ترین شرکت ژاپن، تویوتا (با ۲۳۱.۶۹ میلیارد دلار) دارد.

رشد صنعت بازی‌های ویدیویی برخلاف پیش‌بینی‌ها

این آمار نشان می‌دهد که برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها درباره افول کنسول‌های بازی، این صنعت همچنان در حال رشد است. خوشحالیم که سونی وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شد؛ در غیر این صورت، تاریخ دنیای سرگرمی و بازی‌های ویدیویی کاملاً متفاوت می‌شد.

💡 تصویری از اولین محصول مصرفی Tokyo Tsushin Kogyo: یک پلوپز برقی که در اواخر دهه ۱۹۴۰ عرضه شد.

نظرات

جهت ارسال نظر، وارد حساب کاربری خود شوید 

ورود به حساب کاربری

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با دوستان خود به اشتراک بگذارید