مارک سرنی، معمار اصلی کنسول PS5، اعلام کرده است که ویژگی PSSR در کنسول PS5 Pro در سال آینده ارتقا خواهد یافت و به فناوری مقیاسگذاری مشابه FSR 4 از AMD مجهز خواهد شد. این پیشرفت بهدنبال همکاری کنونی سونی با AMD انجام میشود که در حال بررسی امکانات مربوط به PS6 تحت پروژه آمتیست است.
این بهروزرسانی فناوری PS5 Pro از طریق دیجیتال فاندری اعلام شد، جایی که سرنی گفت برای سال 2025، سونی بر نسخه فعلی PSSR تمرکز خواهد داشت و در تلاش است تا این ویژگی را توسط توسعهدهندگان خارجی پیادهسازی کند. اما برای سال آینده، «هدف ما این است که چیزی بسیار مشابه با مقیاسگذار FSR 4 برای عناوین 2026 در PS5 Pro داشته باشیم که بهعنوان نسل بعدی PSSR عمل خواهد کرد؛ این سیستم باید همان ورودیها را دریافت کرده و خروجیهای مشابهی ارائه دهد. پیادهسازی این فناوری کار بسیار بلندپروازانه و زمانبر است، به همین دلیل هنوز این مقیاسگذار جدید را در PS5 Pro ندیدهاید.»
مقیاسگذار پیشرفته PSSR، نخستین نتیجه همکاری سونی با AMD است و سرنی از آن بهعنوان یک دستاورد «عالی» یاد کرده است. او افزود: «این یک رویکرد پیشرفتهتر است که میتواند از وضوح PSSR فراتر برود. من بسیار به تلاشهای تیم مشترک افتخار میکنم!»
سرنی معتقد است که معماری PS5 Pro توانایی اجرای فناوری مشابه FSR 4 را دارد، با وجود نیاز به قدرت پردازشی بالا. «این هدف ماست و باور داریم که به آن خواهیم رسید. عدد عملکرد اوج PS5 Pro بدون پراکندگی، 300 8-bit TOPS است که با GPUهای جدید AMD مقایسهای عالی دارد. ما معتقدیم که پراکندگی برای این الگوریتم خاص مقیاسگذاری مفید نخواهد بود.»