Battlefield 6 توضیح می‌دهد که سیستم Matchmaking چگونه کار می‌کند

Picture of سردبیر

سردبیر

2 ماه پیش

شرکت سازنده Battlefield 6 جزئیات مربوط به نحوه عملکرد سیستم مچ‌میکینگ را اعلام کرده و به یکی از پرسش‌های مهم بازیکنان پاسخ داده است. این بازی که نخستین نسخه جدید مجموعه پس از Battlefield 2042 (منتشرشده در سال ۲۰۲۱) به شمار می‌رود، از زمان معرفی رسمی تاکنون توجه بسیاری را جلب کرده است. Battlefield 6 وعده ارائه تجربه‌ای پرهیجان شامل نبردهای گسترده، آزادی عمل بالا و گیم‌پلی متنوع را داده و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۵ شناخته می‌شود.

انتشار نسخه بتای عمومی این بازی باعث شده است بازیکنان بتوانند ویژگی‌هایی همچون نقشه‌های تازه، بازگشت نقش‌های کلاسیک Assault، Engineer، Support و Recon، و نیز سلاح‌ها و وسایل نقلیه متنوع را تجربه کنند. یکی از عناصر کلیدی بازی، سیستم مچ‌میکینگ است که نقشی بنیادین در تجربه آنلاین چندنفره دارد. اخیراً یکی از اعضای ارشد تیم توسعه جزئیات این بخش را شرح داده است.

 

 

جزئیات اعلام‌شده توسط سازندگان

دیوید سیرلند، تهیه‌کننده ارشد بازی، در توییتی بیان کرده است که در تطبیق بازیکنان بین سرورها در نسخه بتای عمومی، Skill-Based Matchmaking یا تطبیق مبتنی بر مهارت، اولویت اصلی به شمار نمی‌رود. وی در پاسخ به پرسشی درباره فعال بودن این سیستم، اعلام کرد که «پینگ» و «مدت زمان انتظار برای ورود به بازی» مهم‌ترین عوامل انتخاب سرور هستند. با وجود این، مهارت بازیکنان نیز در فرآیند تطبیق دخیل است، اما در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. به گفته او، حتی اگر این عامل در اولویت نباشد، وجود بازه‌ای متنوع از سطح مهارت برای تعادل گیم‌پلی ضروری است.

پیش‌تر، برخی هواداران نسبت به استفاده از SBMM ابراز نگرانی کرده بودند. تجربه سری Call of Duty نشان داده است که این سیستم از نظر بازیکنان دو قطبی است؛ منتقدان معتقدند که چنین تطبیقی باعث ایجاد مسابقات بیش‌ازحد رقابتی و پراسترس شده و تمرکز بر کیفیت اتصال و تجربه پایدار را کاهش می‌دهد. سیرلند پیش‌تر نیز اشاره کرده بود که در بتلفیلد ۶، علاوه بر پینگ، معیارهای «مکان جغرافیایی بازیکن» و «دسترس‌پذیری سرور» نقش پررنگ‌تری در فرآیند مچ‌میکینگ دارند.

با اتمام نخستین دوره آزمایشی نسخه بتای عمومی در تاریخ ۱۰ آگوست، بازیکنان آماده ورود به دوره دوم هستند. این مرحله از پنجشنبه، ۱۴ آگوست آغاز و تا یکشنبه، ۱۷ آگوست ادامه خواهد داشت. در این بازه، علاوه بر محتوای دوره اول، نقشه Empire State و حالت‌های Rush، Squad Deathmatch، Closed Weapon Conquest و Breakthrough در دسترس خواهند بود. همچنین، مجموعه تازه‌ای از پاداش‌ها برای بازیکنانی که در این بازه شرکت کنند، ارائه می‌شود.

نظرات

جهت ارسال نظر، وارد حساب کاربری خود شوید 

ورود به حساب کاربری

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با دوستان خود به اشتراک بگذارید